30 Temmuz 2011 Cumartesi

Marc Evans ve Snow Cake (2006)

İzlediğim filmlerle ilgili tuttuğum veri bankama göre Evans'ın daha önce başrolünde Colin Firth'ün oynadığı "Trauma"'sını izlemişim, ama çok hayal meyal hatırladığımdan, beğenmiş miydim emin olamadım. Kıyaslayamadığımdan "Snow Cake" daha iyi bir film mi bilemiyorum ama daha hatırda kalıcı olacak gibi. Bir önceki yazımda bahsettiğim "The Black Balloon" ile tesadüfen yakın zamanlarda izledim. Tesadüfen diyorum, çünkü her iki filmin de merkezinde otistik karakterler bulunuyor. Bu sefer kızını bir trafik kazasında kaybeden otistik bir anneyi izliyoruz. Başrollerde Sigourney Weaver ve Alan Rickman'ın olması filmin en büyük artıları. Ölen kız karakteri o kadar ilgimi çekmişti ki, bir yol filmi gibi başlayan hikayenin bu şekilde devam etmesini tercih ederdim. Ama trafik kazasının ardından, kazanın aktörlerinden olan Alan Rickman'ın anneyi arayıp bulmasıyla olaylar gelişiyor. Film beni açıkçası "The Black Balloon" kadar etkilemedi, rahatsız edecek kadar suyunu çıkarmasalar da klişe olaylar, ve bir hayli klişe yan karakterler de mevcuttu. Yine de otizm üzerine beni şaşırtan, otizmin farklı yelpazelerine dair bir nevi bilgilendiren vasatın üzerinde seyreden bir film.

Hiç yorum yok: