13 Ağustos 2011 Cumartesi

Yimou Zhang ve Under the Hawthorn Tree (2010)

Rahatlıkla en sevdiğim yönetmenler arasında sayabileceğim Zhang Yimou'nun hemen hemen tüm filmlerini çok seviyorum, özellikle daha eski filmlerinden "Raise the Red Lantern" ve "The Story of Qiu Ju" kaçırılmayacak filmlerinden. 2002 yapımı "Hero"'da ise Çin dövüş sanatlarının en üst örneğini verdikten sonra yönetmen biraz duraklama dönemine girdi. "House of Flying Daggers" ve "Curse of the Golden Flower" filmleri "Hero"'nun üzerine bir şey ekleyememekle birlikte kitch tabir edibilecek ögeleri fazlasıyla barındırdılar. Kitch yüklü bu türde diğer bir Çinli yönetmen Chen Kaige zaten sayısız örnek vermişti.
Ben Zimou'yu yine sade ve Çin'in taşrasında geçen filmleri yaparken izlemeyi arzu ediyordum, ve bu arzum da "Under the Hawthorn Tree" ile gerçekleşecek gibi görünüyordu ama maalesef içerik beni hayal kırıklığına uğrattı. Çin kültür devirimi esnasında fakir bir kızın aşkını anlatan hikaye, bana yoğun şekilde "The Road Home"'u hatırlattı, ama her yönüyle bu filmin gerisinde kaldı. Zimou'nun son yıllardaki kısırlığının sadece dövüş sanatları türüne sıkışmışlığı olmadığı gözüküyor, ciddi bir sanatsal ve sinemasal zaaf içerisinde, bu da beni çok üzüyor, çünkü eski filmleri gerçekten de muhteşemdi.

İzlediğim Yimou filmleri;
2010 Under the Hawthorn Tree
2006 Curse of the Golden Flower
2005 Riding Alone for Thousands of Miles
2004 House of Flying Daggers
2002 Hero
2000 Happy Times
2000 The Road Home
1999 Not One Less
1995 Shanghai Triad
1994 To Live
1992 The Story of Qiu Ju
1991 Raise the Red Lantern
1990 Ju Dou
1988 Red Sorghum

Hiç yorum yok: