7 Şubat 2020 Cuma

Faust - İdobale



Süreyya Operası’nda Recep Ayyılmaz’ın müthiş rejileriyle pek çok opera eserinin modern sahnelenmesini izleme imkanım oldu, bazılarını da bu günceye not düştüğümü hatırlıyorum. Yine müthiş bir yorumu gözlerimize, kulaklarımıza çekme fırsatımız oldu. Programda Faust’u gördüğümde hemen klavyeye sarıldım, zira opera hastası Cem’in çok sevdiği bir eser. Karne gününün ertesi günü müthiş bir karne hediyesi olacaktı. Ama karne gününe bir gün kala yüksek ateşi çıktı. Yıllardır hastalanmayan oğlumu muhtemelen bir virüs ele geçirmişti. Cumartesi kendini iyi hissetmediği halde, benim zorumla operaya geldi. 3,5 saat sürecek eserin ilk perdesini öksürük krizleriyle geçirdikten sonra, Nina’yla eve döndüler. Hem onu zorladığım hem de ilk perdeye bayılan Nina’yı da onunla birlikte eve gönderdiğim için kendime çok kızdım. Tesellim, ilk perdeyi çok beğenmiş olan rock’çı Dalya’nın 3,5 saatin tamamını izlemek istemesiydi. Baba kız büyük keyifle eserin sonunu getirdik. Dekor, ışık, sahneleme, orkestra, solistler, hepsi çok iyiydi. Bir ayağı çukurda Faust’un gençliğini geri almak için şeytanla yaptığı anlaşmayı Charles Gounod’un muhteşem müzikleriyle, izledik, dinledik.



Orkestra Şefi : Zdravko Lazarov
Sahneye Koyan : Recep Ayyılmaz

Dekor : Efter Tunç
Kostüm : Şerife Gizem Betil
Işık : Yakup Çartık
Koreografi : Beyhan A. Murphy
Koro Şefi : Aydın Karlıbel

Le Docteur Faust : Erdem Erdoğan
Méphistophélès : Zafer Erdaş
Valentin : Alper Göçeri
Wagner: Utku Bayburt
Marguerite : Gülbin K. Günay
Siebel: Emıne Özge Kalelioğlu
Marthe : Neslişah Pekin

Hiç yorum yok: