18 Nisan 2012 Çarşamba

Doug Liman ve Fair Game (2010)

Sinema veri bankam, Liman'ın önceki filmlerinden "Swingers"'ı (1996) izlemiş olduğumu söylüyor ama ben bu filmi hiç hatırlamıyorum. Daha sonraki filmleri "The Bourne Identity" (2002) ve "Mr. & Mrs. Smith" (2005) ise geniş kitlelerin takip etmiş oldukları anaakım aksiyon filmleri idi.
Liman, "Fair Game" ile benim nezdimde geçmiş tüm filmlerinin izlerinden kurtularak yeni bir sayfa açıyor. Aksiyon ve sürükleyicilik konusundaki tecrübesini, çok önemli bir gerçek hikayeyi anlatırken kullanıyor. Valerie Plame isimli eski CIA ajanı, Irak'a ABD'nin yapmış olduğu harekatın nasıl yalan raporlarla gerçekleştiğini ve Irak'ın kitle imha silahları geliştirmekten ne kadar uzak bir noktada olduğunu bizzat yerinde inceleyerek raporlamış. Tabii bu eylemi cezasız kalmamış ve medyanın da büyük katkısıyla korkunç bir itibarsızlaştırma kampanyasının ortasında bulmuş kendini. Başrollerdeki Naomi Watts ve uslanmaz muhalif Sean Penn'in elinde hikaye iyicene güçlü bir hale geliyor. Nefesimi tutarak ve sinirden çıldırarak izledim. Bush'un ve ekibinin alenen işlemiş oldukları büyük savaş suçunun cezasız kalmayacağı bir Dünya'da yaşamayı hayal ediyorum.

Hiç yorum yok: