14 Aralık 2013 Cumartesi

Carlos Reygadas ve Post Tenebras Lux (2012)

Reygadas sinemasıyla yıllar önce İstanbul Film Festivali'nde gösterilen "Japón" (2002) ile tanışmıştım. Yönetsel gücünden ve görselliğinden etkilenmekle birlikte kullandığı sembolik dili anlamlandırmakla zorlanmıştım. Daha sonra izlediğim Batalla en el cielo (2005) 'dan ise pek etkilenmemiştim. Son filmi Post Tenebras Lux'u ise çok etkileyici buldum. Reygadas'ın ne kadar güçlü bir yönetmen olduğunu gözler önüne sererken, içerik olarak da son derece özgün bir eser var karşımızda. Ağır temposu, Lynch'vari gizemler, çizgisel ilerlemeyen kurgu, gerçekle rüyaların iç içe geçmesi, kafa karıştırıcı metaforlar güzel bir karışım olmuş. İzlediğim her şeyi anlamlandırabildiğimi söyleyemem ama zaten tüm cevapları hap şeklinde servis eden filmler tercihim olmadığından, bana çok hitap etti.

Hiç yorum yok: