2 Aralık 2013 Pazartesi

Oliver Twinch ve Finding Life Beyond Earth (2011)


Geçenlerde bahsettiğim "Home" belgeselini benimle birlikte izlemiş olan 5 yaşındaki oğlum yine bir belgesel seyredelim deyince, youtube'dan birlikte bir başka belgesel seçtik. Gezegen görseli görünce bunu izleyelim dedi, ve sonuna kadar da büyük bir ilgiyle izledi. Bütün gezegen isimlerini bilmesine mi, görüntülerinden gezegenleri tanımasına mı yoksa sorduğu akıl dolu sorulara mı şaşıracağımı bilemedim. Merkür'den başlayıp Neptün'e ve o arada özellikle Jüpiter ve Satürn'ün uydularında hayat var olup olamayacağına dair teori ve araştırmaları dinlerken sürekli Pluto'yu sordu, ancak artık gezegen statüsünden çıkmış olan Pluto belgeselin konusu değildi, niye artık gezegen sınıfında olmadığını açıklayabilmek için wikipedia'ya girip kendim araştırmam gerekti, yine de oğlumu tatmin edecek basit bir açıklama yapmayı başaramadım. Belgesel o kadar merakımı cezbetti ki sayısız başka konuyu da internetten araştırma ve okuma ihtiyacı duydum, Nasa'nın sitelerine girip görseller içinde kayboldum. Jüpiter'in uydusu İo'daki volkanik patlamalardan, Satürn'ün uydusu Titan'daki metan göllerine (Titan'daki basınç, ısı ve atmosferik koşullarda Metan gazı sıvı formda bulunduğu gibi, buharlaşıp bulutlar oluşturuyor ve sonra tekrar yağmur olarak yağarak göllerde toplanıyormuş!), Mars'da yüzey altındaki buz kitlelerinde organik yapı taşları araştırmaya giden Curiosity robotundan, 7 senede 1 milyar mil uzaklıktaki Satürn'e varan ve uydularından detaylı raporlar gönderen Cassini uzay aracına kadar çok heyecan verici bilgiler edinmek mümkün. Ne zamandır beni tatmin eden bir bilim-kurgu film izleyememişken, belgesellerin bu konuda ne kadar besleyici ve tatmin edici olabildiğini hiç unutmamak gerekiyormuş.

Hiç yorum yok: