9 Aralık 2013 Pazartesi

Russell Brand ve Messiah Complex

Russell Brand genç ve çok popüler bir stand-up'çı. Son gösterisinin turnesi için İstanbul'a geliyor olması itibariyle kendisinden haberdar oldum. Youtube'dan röportajlarını izlediğimde hayran kaldım. Kurulu düzene başkaldırısı ve herkesi içten ve mizah dolu ifadesiyle devrime çağırmasından etkilenmemek mümkün değil. Ukala bir gazeteciyle yaptığı şu röportajda muhtemelen kendisini alaşağı edeceğinden emin olan gazeteciyi dahi söz söyleyemeyecek hale getiriyor;



Bu röportajı izlediğimde, evet hadi çıkalım ve şu devrimi yapalım enerjisiyle doluydum. Brand gibi popüler figürler genç kuşakları düşünmeye, sistemi sorgulamaya teşvik etmede çok büyük bir rol oynayabilirler, keşke bizim ülkemizde de komedyenler politik olabilseler, bizdekiler "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" zihniyetindeler ve maalesef suya sabuna dokunmuyorlar. Ülkemizde gençlere model olabilecek hemen hiç popüler figürler bulunmuyor, tam tersine bizde otoriteye biat etme kültürü var.
Brand'in "Messiah Complex" şovunun olduğu akşam başka bir etkinliğe biletimiz vardı (o da ayrı bir macera oldu, bilahare anlatmalıyım) o yüzden kaçırdık. Ama youtube sağolsun, şovun tamamı izlenebiliyor. İçerik tabii yukarıdaki röportaj kadar devrimci değil, mizah içeriğin önüne geçse de, düşünceleri şovun tamamına nüfuz etmiş durumda. 1,5 saat boyunca nefes almadan konuşması, hiç yerinde durmaması takdire şayan, ancak içerik oldukça xxx, İstanbul'da aynı içeriği sunabildi mi çok merak ettim. Tekrar gelirse kesinlikle kaçırmamak lazım.

Hiç yorum yok: