19 Mart 2019 Salı

#Cehennem - İstanbul Devlet Tiyatrosu


Mekan olarak çok sevdiğim Üsküdar Tekel Sahnesi'ne ilk gidişimi, günceye şu yazıda not düşmüşüm. Aradan geçen 9 yılda sık sık yolumu düşürdüm bu güzel sahneye. En son geçen aralıkta izlediğim "Sahibinin Sesi" vesilesiyle Sevim Burak ile tanış olduktan sonra, geçen Cuma da "#Cehennem"'i izledik.

Hakkında bilgi edinmeden gittiğim oyunun posteri ve isminin başındaki # klasik bir esere işaret etmese de, devlet tiyatrolarından bir bilim kurgu eseri izlemeyi beklemiyordum, hoş bir sürpriz oldu. Bir masa ve iki sandalyeden ibaret dekor ve kostümler bilim kurgudan uzak ve çok sadeydi. İnsanların gerçek hayattan giderek daha çok koparak sanal dünyalara bağımlı hale gelmeleri, sanal dünyanın gerçek hayat kadar zapt edilemiyor olması, interneti bir nevi cehenneme dönüştürebiliyor. Eser, sanal Dünya'da işlenen suçların ahlaki boyutuna dikkat çekiyor ancak bunu pedofili üzerinden anlatmaya çalışırken, Devlet tiyatrosunun çocuk rolünde bir yetişkini oynatma tercihi, oyunun inandırıcılığı üzerine ciddi bir darbe indiriyor.

Tüm bilim kurgu külliyatının yanı sıra, geleceğe dair sadece Black Mirror dizisi dahi o kadar ufkumuzu açtı ki, oyunun konusu bana biraz eskimiş geldi. Acaba biraz eski bir oyun mu diye wikipedia'ya sorduğumda, 2011'de yazıldığını ve ilk sahnelemenin 2013 yılında olduğunu öğrendim. Sahneleniş şeklinin sadeliği, oyuncuların bana biraz isteksiz, heyecansız ve vurgusuz gelen yorumlarıyla birleşince, sıkılmadan izlemekle birlikte, maalesef tatmin edici bulamadım. 1 saat gibi kısa bir sürede nihayete eren oyunun tesellisi, Tekel Sahnesinin kapısından çıkınca içimize çektiğimiz mis gibi Boğaz havası oldu.

Yazan: Jennifer Haley
Yöneten: Metin Belgin
Oyuncular Metin Belgin, Simay Tuna, Ahmet Mark Somers, Aslı Büşra Sarınç, Arda Kaptanlar

Hiç yorum yok: