2 Kasım 2011 Çarşamba

Life in a Day (2011)

Uzun zamandır beni bu kadar etkileyen bir belgeselle karşılaşmamıştım. 192 ülkeden 80.000 amatör/profesyonel filmci hayattan bir günle ilgili (24 ağustos 2010) çektikleri toplam 4500 saatlik malzemeyi göndermişler. Özenle seçilerek ve bence çok çok iyi bir editörün çalışmasıyla ortaya 90 dakikalık bir belgesel çıkmış. Filmi izlerken, insana dair o kadar farklı duyguları ve ruh hallerini 90 dakika içinde bana yaşattı ki, çok etkilendim. Tematik gruplanmış ardı ardına verilen kısa'lara, tasvir ettikleri duyguları güçlendiren müzikler de destek veriyor ama manipülatif olacak şekilde abartılmamış, kıvamı tutturulmuş. Eserin herhangi bir anında durdurup o anda ne hissettiğinizi bir kenara not etseniz ve bunu 90 dakika boyunca yapsanız, sonuca çok şaşırabilirsiniz. Bravo tüm katılımcılara ve parçaları bu kadar başarılı şekilde birleştiren ekibe.

2 yorum:

snt dedi ki...

ben de bunu dün izleyim dedim de kafam almadı. bi daha deneyim madem. bu arada izlemediysen catfish!

Barış Cemiloğlu dedi ki...

hemen listeme aldım :)