7 Kasım 2011 Pazartesi

Nicolas Winding Refn ve Drive (2011)

Filmin isminden yola çıkarak bir sürücü-aksiyon filmi beklentisi içinde değildim, tersine öyle olmadığını bildiğimden filme ilgi duydum. Yönetmen Refn'i tanımıyordum ama Cannes'da bu filmle en iyi yönetmen ödülünü alması ve son yılların en iyi oyuncularından Ryan Gosling'in başrolde olması benim için yeterli referanslardı, Gosling'in "Fast and Furious" tarzı bir filmde oynamayacağına da emindim.
Ama maalesef sonuç umduğum gibi olumlu değildi. Evet çekimler iyi, elde iyi oyuncular var, özenilmiş bir soundtrack... Ama bunlar, film boş olunca (veya bana öyle gelince) hiçbir şey ifade etmiyorlar. Bence filmde bir ton klişe vardı, diyaloglar kötüydü, şiddet gereksizdi, hikaye hiç mi hiç ilgimi çekmedi.
Film hakkında yazılanlara sonradan internetten baktım, beğenen beğenene, başyapıt muamelesi görüyor. Beğenmeyeni "aksiyon yok diye beğenmedi, kazma" şeklinde yaftalarlar diye mi herkes bir bayıldı, yoksa ben mi filmden bir şey anlamadım, çözemedim.
Kanımca seyredilebilir vasat bir film, bir çırpıda bundan daha iyi bin tane film sayılabilir.

Hiç yorum yok: