12 Ekim 2019 Cumartesi

Sidi Larbi Cherkaoui ve Sutra


İKSV'nin sosyal medyada yoğun şekilde duyurusunu yaptığı, ve 9 yıl önce İstanbul'da sahnelendiğinde çok ses getirdiğini vurguladığı Sutra'nın tanıtım videosunu izlediğimde açıkçası çok da ilgimi çekmemişti. Akrobasiye yaklaşan bir dans stili, havada taklalar, atlamalar zıplamalar bana çok hitap etmiyor, ayrıca bir budist tapınağındaki rahiplerin yıllarca Dünya turnesine çıkıyor olması da çok samimi gelmemişti. Ancak koreograf Sidi Larbi'yi merak edip, yaptığı diğer işleri internetten izlediğimde çok etkilendim. Diğer çalışmaları Sutra'dan oldukça farklı ve büyüleyici. Her ne kadar çok ilgimi çekmemiş olsa da bir "Sidi Larbi" eseri izlemiş olmak ve ismine hafızamda (ve bu güncede) bir yer kazandırmak adına tuttum Zorlu PSM'nin yolunu.

Eserin koreografisinde dansçıların hareketlerinden daha çok, tek boy büyük sandıklara verdiği şekillerle etkiledi beni eser. Çocuklarımın uzun yıllardır oynadıkları ve hala sıkılmadıkları Kapla isimli bir oyun var. Tek boy ve şekil tahta parçalarından oluşuyor, hayal gücünü kullanınca verilemeyecek şekil kalmıyor. Sidi Larbi'nin çocukluğunda bu oyunu çok severek oynadığını tahmin ediyorum, belki de ilk koregrafi hayallerini bu oyuncakla kurmuştur. Zira kendisi de eser süresince sahnede bir orkestra şefi gibi bulundu ve ufak bir "kapla" modellemesini sahnenin ön tarafında gerçekleştirdikçe, arka plandaki sandıklar şekilden şekile girdi. Budist rahipler bir saat gibi işleyerek, bu görsel ziyafeti işliyor ve tamamlıyorlar.

Çok özgün ve etkileyici bir eser olduğuna şüphe yok ama umarım ilk fırsatta Sidi Larbi'nin çok daha fazla keyif alacağımı hisseettiğim diğer çalışmalarını canlı izleme fırsatım olur.


Hiç yorum yok: