15 Ocak 2023 Pazar

Project Hail Mary - Andy Weir 10/10

 

2022'de en büyük keyifle okuduğum kitap Andy Weir'in "Project Hail Mary"'si oldu. En iyi satan bir diğer kitabı The Martian'ı okumamıştım, ama filmini çok beğenerek izlemiştim. O kitabını ve Artemis'i de 2023'te mutlaka okumak istiyorum.

Baş karakterimiz Ryland Grace uyandığında hiç bir şey hatırlamıyor ve kendini güneş sisteminden faklı bir yıldız sistemine yolculuk eder halde buluyor. Hikayede geriye dönüşlerle yavaş yavaş, Dünya'yı kurtarmak üzere bir misyonda bulunduğunu anlamaya başlıyor. Kitabın yoğun olarak bilimi işlediği kısımlar o kadar rahat okunur ve anlaşılır bir şekilde verilmiş ki, o kadar da tatlı bir mizahla işlenmiş ki, müthiş bir keyifle bir çırpıda çekiverdim tüm sayfaları gözlerime.

Güneş'in gücünü yitiriyor olması üzerindeki gizemi çözmek için çıktığı yolculukta, muhtemel çözümün bulunduğunun düşünüldüğü Alfa Centauri'de, aynı çözüm için oraya gelmiş olan (yine farklı bir yıldız sisteminden) bir canlı türüyle karşılaşıyor. Bir şekilde iletişim kurmayı başardıklarında aralarında derin bir dostluk kuruluyor, ve birlikte gezegenlerini kurtarabilmek için çalışıyorlar. Bu arkadaşlık o kadar güzel işlenmiş ki, yer yer göz yaşlarıma hakim olamadım, bolca da güldüm.

Dünya gerçekten de yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalsa, kitapta anlatıldığı üzere tüm devletler kendi çıkarlarını ve aralarındaki sorunları bir kenara bırakır ve insanlığı kurtarmak için birlikte çalışırlar mı hiç emin olamıyorum ama kitabın bu konudaki iyimser bakış açısı da ruhuma iyi geldi.

Evrende bizden farklı yaşam türlerinin olması ihtimali üzerine ufkumu genişleten harika bir okuma oldu.

Tek kelimeyle bayıldım, bayıldım, bayıldım...


Hiç yorum yok: