28 Şubat 2010 Pazar

Akbank Oda Orkestrası ve "Perdenin Önü, arkası"

Akbank Oda Orkestrası'nın bu ayki konserinden bahsetmeden önce sanal hafızama geçen ayki konserden kısa bir not düşeyim. Solist Kostas Kotçiolis'den Rodrigo'nun çok bilinen "Concierto de Aranjuez"ini dinledik. Favori radyo kanalım Radyo 3'te belki onlarca kez dinlemiş olduğum bu eseri bir kez de canlı dinlemekten büyük bir keyif aldım, yaylıların o meşhur melodiyi her tekrarlarında ürperdim.
Bu ayki konserde çok etkileyici tınılara rastlayamadım, ama konserin teması çok ilginçti. Program, film müziği bestekarlarının eserlerinden oluşuyordu. Her zaman olduğu gibi, konserden önce şef Cem Mansur'la sohbet vardı. Dinleyeceğimiz eserlerle ve bestecileriyle ilgili ilginç bilgiler aktardı. Genelde bir filmi izlerken müziklerini beğenir ve soundtrack albümünü alırız ama bu sefer seyretmediğimiz bir filmin müziğini canlı dinleyip filmin nasıl olacağını hayal etme şansına sahip olduk. Mesela müziğini (beste J. Corigliano) dinlediğimiz "Kırmızı Keman" filmini çok merak ettim, ilk fırsatta izlemek istiyorum. Filmin başrolünde kırmızı bir keman varmış ve konu başroldaki bu kemanın yüzyıllar süren hayat hikayesini anlatıyormuş. Eseri, 2 yaşında keman çalmaya başlayıp 4 yaşında ilk konserini vermiş olan (nasıl özeniyorum böyle yeteneklere) Lara St. John icra etti.
Konserde ayrıca Imamura'nın çok beğendiğim ve bence Hiroşima üzerine yapılmış olan en iyi filmlerden bir tanesi olan "Black Rain"e ait Takemitsu'nun müziğini ve Fellini'nin hemen hemen tüm filmlerine, Visconti'nin başta taptığım "Il Gattopardo"su olmak üzere birçok filmine ve "Godfather"ın unutulmaz müziğine imza atmış olan Nino Rota'nın "Yaylı Sazlar için Senfoni"sini dinledik.

Hiç yorum yok: