13 Nisan 2011 Çarşamba

Dagen zonder lief (With Friends Like These) (2007) ve Felix Van Groeningen

Groeningen'in geçen sene Altın Lale kazanan filmi "The Shittiness of Things"'ten şu yazıda bahsetmiştim. Filmi beğenince yönetmeni takip listeme aldım, henüz yeni filmi yok, ama bir önceki filmi 2007 yapımı "With Friends Like These"'i izleme şansına sahip oldum.
Film başladığında hem konu hem de karakterler o kadar sıkıcı ve anlamsız geldi ki, film hiç ilgimi çekmedi ve ciddi bir hayal kırıklığıyla karşılaşacağım hissine kapıldım. Ama film biraz ilerleyince bunun beceriksizlik değil, kasıt olduğunu fark ettim. Ortalıkta kimselerin dolaşmadığı boş mekanlar, boş şehir, boş diyaloglar, boş ilişkiler, boş bireyler, boşluğa düşmüş bireyler. Hikaye kısaca, uzun yıllar sonra yolları tekrar kesişen eski arkadaşların hayatından bir kesit anlatıyor. Film ilerledikçe her dakika daha fazla beğendim, film bittiğinde yüzümde hayal kırıklığı değil, kaliteli bir film izlemiş olmanın verdiği tatminin izleri bulunmuş olsa gerek.

Hiç yorum yok: