14 Nisan 2011 Perşembe

Wonder Boys (2000) ve Curtis Hanson

Dikkat ettim de ne zamandır güzel filmlerden bahsediyorum, kötü filmlere biraz haksızlık oluyor galiba. Bunun asıl sebebi, mart ayında izlediğim filmlerin büyük kısmına henüz yazı yazamamış olmamda, ve kötü filmleri yazmak için bir türlü elimin klavyeye gitmemesinde. Esasında kötü filmlerden uzak durmak için çaba da sarf ediyorum, her kötü filmi de yazmıyorum, ama iyi başlayıp, devamında katledilen filmlere karşı henüz bir savunma mekanizması geliştiremedim.
İşte "Wonder Boys" böyle bir film. Michael Douglas deyince aklıma hemen klişe Hollywood karakterleri geliyor, ama bu filmde canlandırdığı profesör rolüyle beni çok şaşırttı. Film de bağımsız sinema çizgisinde ilerleyen, iddiasız ama özgün bir yapım gibi başladı. "gibi" diyorum, çünkü altına girdiği yükün altından hiç bir şekilde kalkamadı, dümdüz oldu. Gerçekten çok iyi başlayan bir film, bu kadar mı berbat geliştirilir. Hem de filmde kimler yok ki; Frances McDormand, Tobey Maguire, Robert Downey Jr., Katie Holmes. Yönetmen Hanson'ı ise Meryl Streep severler 1994 yapımı "The River Wild"'dan ve diğer herkes yine bir starlar geçidi olan ancak çok da başarılı olan "L.A. Confidential"'dan (1997) hatırlayacaklar. O kadar güzel bir filmden sonra gidip "Wonder Boys"'u çekmeye atalarımız güzel bir deyiş bulmuşlar; bir çuval inciri berbat etmek.

Hiç yorum yok: