6 Şubat 2011 Pazar

Tarsem Singh ve The Fall (2006)

Bu film hakkında yazı yazmak kolay değil, çünkü filmi beğendim mi, beğenmedim mi, nesini beğendim, nesini beğenmedim tam anlayamadım, çok farklı ve büyük emek verilmiş bir film, yine de beni pek etkilemedi, sürüklemedi ama neresinde hata bulacağımı da bilemiyorum. Oyunculuklar iyi, sadece görsellik olarak bakılırsa tek kelimeyle kusursuz, sanırım anlatılan masal beni pek sarmadı. Konu, portakal toplarken kolunu kırmış küçük bir kızın, kaza geçirmiş bir dublörle hastanede kurmuş oldukları arkadaşlık üzerine. Küçük kıza film boyunca anlatılan masalı, bu sevimlilik yumağının hayalindeki canlandırışını izliyoruz. Filmi izlerken tam bir görsel efekt harikası diye düşündüm, ama masalın geçtiği mekanların tamamı gerçekmiş ve hiçbir efekt kullanılmamış. 18 ayrı ülkede yıllar süren çekimler yapılmış. Tüm mekanların gerçek olduğunu bilsem, şüphesiz izlerken filmden daha fazla etkilenirdim. En çok Hindistan'daki merdivenli kuyudan ve mavi evlerden oluşan kasabadan etkilendim, o kadar sürreal duruyorlar ki, insan mutlaka bir gün gidip gezmek için büyük bir arzu duyuyor. Seyahat için motivasyona ihtiyacı olanlara duyurulur.

Hiç yorum yok: