17 Ocak 2012 Salı

2011'in En İyileri

Yılın ilk yazısında kendime böyle bir yazı sözü verdiğimden, bir türlü de neler izlemişimi incelemeye beynim gitmediğinden, yazılara yine ara vermiş oldum, yazacak da bir sürü film birikti. Şu listeyi artık yaparak kendimi bu baskıdan azat etmek istiyorum. Bu liste, adının hakkını hiç veremeyecek, çünkü 2011'de yapılmış filmlerin büyük kısmını henüz izleyemedim. Listenin adı esasında şu şekilde daha doğru olacak; "2011'de izlediklerimden en beğendiklerim" Yapım yılını da 2010'la sınırladım ki liste 2011'le irtibatını tamamen kaybetmesin.
İlk üç sıradaki filmler, tüm yıl en beğendiğim üç eser, ancak listenin geriye kalanı belli bir sırayla dizili değil.

Darren Aronofsky ve Black Swan
Semih Kaplanoğlu ve Bal
Asghar Farhadi ve Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)

José Padilha ve Tropa de Elite 2 
Woody Allen ve Midnight in Paris
Dardenne Kardeşler ve Le Gamin Au Velo
Terrence Malick ve The Tree of Life
Susanne Bier ve Hævnen
Julio Medem ve Habitación en Roma
Mike Leigh ve Another Year
Maren Ade ve Alle Anderen
Tom Tykwer ve 3
Seren Yüce ve Çoğunluk

2011'in en iyi dizisi de benim için büyük farkla "Downton Abbey" idi. Onu, HBO'nun maalesef çok haksız bir şekilde iptal ettiğini düşündüğüm "How to make it in America" izliyor.

Hiç yorum yok: