6 Mart 2010 Cumartesi

Oscar Ödülleri 2010 - En iyi Oyuncular

En iyi oyuncu ödüllerine adayların filmlerinin hepsini henüz izleyemedim, ama izleyebildiğim kadarıyla bir değerlendirme yapayım.
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü: Helen Mirren dışında tüm diğer adayları izleyebildim, ve kesinlikle favorim Meryl Streep. "Julie & Julia"yı izlerken çok abartılı oynuyor gibi gelmişti, ancak internette Julia Child videolarını izleyince ne kadar müthiş bir performans göstermiş olduğunu fark ettim, çünkü anlaşılan Julia Child nev'i şahsına münhasır bir karakter ve kolay kolay taklit edilebilir biri değil. Zaten Meryl Streep'in kötü filmlerine şahit oldum ama hiç kötü oyunculuğuna şahit olmadım. Hazır sözü gelmişken filmi de beğenerek izlediğimi belirteyim. 2 farklı dönemde kendini ararken benzer şekilde boşluğa düşen iki kadının bu boşluktan çıkış yolları çok güzel paraleller çizilerek anlatılıyor. Modern kadının hayatın temposuna sıkışmışlığı ve bunun getirdiği gerginliği, esasında hepimizin öyle veya böyle içinde döndüğümüz çarkın, nasıl her geçen yıl daha da hızlı döndüğünü gösteriyor.
En İyi Erkek Oyuncu Ödülü: Bu ödül hakkında ahkam kesmek daha zor olacak, çünkü 5 adaydan sadece üçünü izleyebildim, ve favori gösterilen Jeff Bridges ve Colin Firth'ü henüz izleme şansım olmadı, biri Golden Globe'u, diğeri de BAFTA'yı aldı. Diğer adaylar arasından favorim Morgan Freeman. Sanırım gerçek karakterleri başarıyla canlandıran oyuncuları daha çok beğeniyorum, elde sağlam bir kıstas oluyor. Son yıllarda birbirinden güzel filmlere imza atan Clint Eastwood, "Invictus" ile yine başarılı. Mandela'nın Güney Afrika Başkanı seçilmesinden sonra, ülkede beyazların sporu olarak görülen rugby'nin, kutuplaşmış iki toplumu nasıl biraraya getirdiği anlatılıyor. Daha önce Mandela'nın hapishane yıllarını anlatan "Goodbye Bafana"yı çok beğenmiştim, bu filmde de Mandela'nın 30 yıl hapis hayatından sonra ülkesinde bir bütünlük sağlamak için nasıl her kesimi kucaklayıcı bir politika izlediği gösteriliyor. Keşke bizim mecliste de bu filmin gösterimi yapılsa, acilen bizim ülkemizde de kutuplaştıran değil birleştiren bir politika anlayışına ihtiyaç var. Konuyu bağlarsak, Mandela'yı çok başarılı şekilde oynayan Morgan Freeman bu ödülü hak ediyor.
En iyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü: Maggie Gyllanhaal dışındaki adayları izleyebildim, ve bence bu sene ödülü Precious'deki kabus anne rolüyle Mo'nique hak ediyor.
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü: Tüm adayları görmeye hiç gerek yok, bugüne kadar gördüğüm tartışmasız en iyi yardımcı erkek performansını sergileyen Christoph Waltz bu ödülü alacak.

Hiç yorum yok: